Drugi kat

Prostorije drugog kata jednostavnije su uređene, služile su kao spavaonice gostima koji su dolazili u posjetu. Ovdje su zasebno izložene zbirke namještaja raspoređenog prema stilskim periodima od baroka do neorenesanse.

Barokna soba

Prostorija je namještena u stilu njemačkog baroka. Kabinetski ormarić, krevet, ormari i škrinje potječu iz 17.st., a stolice su izrađene po francuskom uzoru. Zanimljivi su stolovi: jedan na sklapanje, a drugi kartaški. Posebno se ističe bogato oslikano ovalno ogledalo i luster iz 18.st. Barokna se soba od drugih prostorija na tom katu razlikuje po starim sačuvanim drvenim vratnicama koje se nalaze s vanjske strane ulaza u prostoriju. Vratnice imaju u reljefu izvedene dovratnike i nadvratnu gredu s izrezbarenima velikim slovima i brojkama: 16 PB AS 39. Brojke označavaju 1639. godinu. Slova PB AS su kratice te se vezuju uz funkciju prostorije ( presbiterium ara sacra), jer je vjerojatno u 17.st. služila kao dvorska kapela.

Barokna soba

Rokoko soba

Rokoko soba predstavljena je u dva dijela; kao radni prostor smješten lijevo te spavaonica u desnom dijelu sobe. Cjelokupan inventar je iz druge polovine 18.st. U kabinetskom dijelu nalaze se dva rezbarena i fino ukrašena sekretera – pisaći stolovi s ladicama i tajnim pretincima. U duhu rokokoa također su obiteljski portreti u ovalnim okvirima, nastali u prvoj polovici 18. st., a nastavljaju se na one iz viteške dvorane gdje su izloženi vladari i vojskovođe.

Rokoko soba

Soba oslikanih zidnih tapeta

Prostorija je obložena platnenim tapetama koje daju potpunu sliku Draškovićeve postrojbe koja je sudjelovala u sedmogodišnjem ratu (1756.-1763.). Velika zidna slika sastoji se od osam platnenih panoa slikanih temperom koji prikazuju banderij na smotri, sastavljen od 821 osobe. Slike su vrlo vjerne jer u sitnice prikazuju odore vojnika, opremu i zastave te poredak pojedinih jedinica i njihovih dijelova. Posebno je zanimljiv mali orkestar, prvi likovni prikaz vojne glazbe u Hrvatskoj.

Zidne tapete

Časnička soba

Tematski se ova soba nadovezuje na prethodnu prostoriju. Ovdje je izložen dio galerije od četrdesetak portreta časnika Josipa Kazimira Draškovića. Portreti su vjerojatno djelo Johanna Michaela Millitza i njegove škole. Svi su časnici slikani u sličnim pozama, do pojasa, s realistički prikazanim licima. Njihova sličnost proizlazi i iz uniformiranosti njihovih frizura te vojnih odora. Uz portrete vojnih časnika, ovdje su smještene i dvije zastave. Manja zastava na lastavičji rep pripadala je konjici, dok je velika zastava s carskim grbom bila namijenjena pješadiji.

Portreti časnika

Klasicistička soba

Soba je namještena inventarom sa stilskom karakteristikama klasicizma (prijelaz iz 18. u 19. st.). Sadrži namještaj za dnevni prostor. Prostor je upotpunjen još i dvama svijećnjacima iz napoleonskog doba, nastalih pod snažnim egipatskim utjecajem. Slike su također klasicističkih obilježja s dobro sačuvanim originalnim okvirima. Portreti na zidovima predstavljaju najznačajnije članove obitelji Drašković tog doba. Tako se ovdje nalaze portreti Ivana VIII., osnivača prve masonske lože u Hrvatskoj te Juraja V., mlađeg brata Janka.

Klasicistička soba

Bidermajerska soba

Nadovezujući se na klasicizam bidermajer je stilska pojava 1815. i polovine 19.st. Namještaj tog razdoblja udoban je i funkcionalan, te ulašten što se vidi na trakošćanskom primjeru. Na pregradnom zidu nalazi se litografija s prikazom carske i kraljevske austrijske obitelji uz portret preminulog cara Franje I. U ovoj prostoriji zanimljivi su portreti karakteristični za bidermajersko slikarstvo.

Bidermajerska soba

Neorenesansna soba

Neorenesansa je oblik historicizma koji se javlja u drugoj polovici 19. st. Predstavljeni komadi namještaja u ovoj prostoriji crno su bojani, a dio tog pokućstva donijela je u miraz slikarica Julijana Erdödy, o čemu nam govori i slovo E u gornjem dijelu bifea. Posebno treba istaknuti originalnu komodu iz renesansnog razdoblja, najstariji komad namještaja u muzeju. Taj se komad fino uklapa u ostalo pokućstvo sobe, iako je stariji od njega za tri stoljeća. Ovdje se nalazi i jedan od najljepših portreta u dvorcu: portret Klotilde Drašković, rođene Kulmer.

Neorenesansa

Galerija

U galeriji Dvora Trakošćan nalaze se četiri platna poznatog bidermajerskog slikara Mihaela Stroya. Sve slike čine alegorijski ciklus pod nazivom “Četiri kontinenta”. Kontinenti Azija, Afrika, Europa i Amerika, predstavljeni su personifikacijama žena postavljenih u ugođaju interijera ili krajolika. Slike su nastale 1836. godine i na njima je vidljivo gledište europskog čovjeka kroz prizmu romantike, na egzotične zemlje dalekih kontinenata. U galeriji su izloženi i dječji portreti članova obitelji Drašković, nastali u rasponu od kraja 16. pa do sredine 18. stoljeća, a koji čine cjelinu koja je jedinstvena za područje sjeverozapadne Hrvatske. Izvanredan su povijesni izvor za proučavanje svakodnevnog života, mode i opreme plemstva tog doba. Pripadajući atributi, životinje i biljke, ukazuju na visoki društveni položaj i bogatstvo obitelji u kojoj su rođeni.

Galerija